Headerlogo Forum


Seiten: (9) 1 2 [3] 4 5 ... Letzte » ( Zum ersten neuen Beitrag ) AntwortenNeues ThemaUmfrage

> Crazy Englishman / Verrückte Engländer, 1000 miles on a 1958 SR2!
NorbertE
Geschrieben am: 13.10.2011, 23:52
Zitat


Advanced Member
***

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 14959
Mitgliedsnummer.: 211
Mitglied seit: 05.02.2006



QUOTE (Tomarse @ 13.10.2011, 15:33)
but if there was the possibility of borrowing a good spare engine then that would be fantastic.

No problem, Tom. thumbsup.gif You must say: 1,5 horse power, 1,8 , 2,3 or I must need special tools to bring it to "heaven". I mean... hmm.gif ...Formula one- like. laugh.gif


--------------------
Wenn die Sonne der Kultur tief steht, werfen auch Zwerge lange Schatten.
Karl Kraus
PME-Mail
Top
Tomarse
Geschrieben am: 14.10.2011, 13:00
Zitat


Mitglied
**

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 56
Mitgliedsnummer.: 4923
Mitglied seit: 11.10.2011



QUOTE (NorbertE @ 13.10.2011, 23:52)
QUOTE (Tomarse @ 13.10.2011, 15:33)
but if there was the possibility of borrowing a good spare engine then that would be fantastic.

No problem, Tom. thumbsup.gif You must say: 1,5 horse power, 1,8 , 2,3 or I must need special tools to bring it to "heaven". I mean... hmm.gif ...Formula one- like. laugh.gif

2.3?! ohmy.gif Wow, the power! My face is the same as my avatar. biggrin.gif Would that still be under 50cc? This is the only rule for this journey. cool.gif


--------------------
PME-MailWebseite
Top
Tomarse
Geschrieben am: 14.10.2011, 13:47
Zitat


Mitglied
**

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 56
Mitgliedsnummer.: 4923
Mitglied seit: 11.10.2011



QUOTE (ddrschrauber @ 13.10.2011, 16:54)
Give us more pictures and more details. _clap_1.gif

Der Tim

Did you want more pictures and details of my SR2 or the red and white one? smile.gif


--------------------
PME-MailWebseite
Top
NorbertE
Geschrieben am: 14.10.2011, 15:27
Zitat


Advanced Member
***

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 14959
Mitgliedsnummer.: 211
Mitglied seit: 05.02.2006



Tom, 2,3 PS and official 50 ccm is not a problem. The old mopeds from simson called "Spatz" or "KR50" had haved this engines. The same engine like a SR2. Only a little bit a diffrent cylinder, carburator and so on. From outside you can`t see this diffrent. But its a little bit more "fire under the backside tire" laugh.gif

Other thing: If you have on your long way in example a distance "flat land" use a chainwheel with 17 edges. On hills use 13 ore 14 edges...It helps and is a work of 5 minutes to change. wink.gif


--------------------
Wenn die Sonne der Kultur tief steht, werfen auch Zwerge lange Schatten.
Karl Kraus
PME-Mail
Top
Tomarse
Geschrieben am: 14.10.2011, 16:14
Zitat


Mitglied
**

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 56
Mitgliedsnummer.: 4923
Mitglied seit: 11.10.2011



Cool! I might even go faster than the toilet bowls with their restricted top speeds. _clap_1.gif

I will add a couple of different sprockets to my shopping list. thumbsup.gif


--------------------
PME-MailWebseite
Top
NorbertE
Geschrieben am: 14.10.2011, 16:54
Zitat


Advanced Member
***

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 14959
Mitgliedsnummer.: 211
Mitglied seit: 05.02.2006



Yea, sproket was the word I`d have forgotten. fuckin english... laugh.gif


--------------------
Wenn die Sonne der Kultur tief steht, werfen auch Zwerge lange Schatten.
Karl Kraus
PME-Mail
Top
Tomarse
Geschrieben am: 14.10.2011, 17:30
Zitat


Mitglied
**

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 56
Mitgliedsnummer.: 4923
Mitglied seit: 11.10.2011



QUOTE (NorbertE @ 14.10.2011, 16:54)
Yea, sproket was the word I`d have forgotten. fuckin english... laugh.gif

Most English people wouldn't know that word! laugh.gif


--------------------
PME-MailWebseite
Top
Tomarse
Geschrieben am: 15.10.2011, 22:34
Zitat


Mitglied
**

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 56
Mitgliedsnummer.: 4923
Mitglied seit: 11.10.2011



I had a bit of a play with the Simson this afternoon. Removing a few parts just to get a better idea of what lays beneath. I also calculated that a full restoration would cost somewhere in the region of 1500 Euros! blink.gif I'm tempted to just do a mechanical restoration and keep the patina and character of the original parts.

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image


--------------------
PME-MailWebseite
Top
domdey
Geschrieben am: 16.10.2011, 00:56
Zitat


Advanced Member
***

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 12028
Mitgliedsnummer.: 392
Mitglied seit: 25.11.2006



COOL !!! A SR 2E ! It has 1,8 horsepowers . thumbsup.gif
The Spatz (Sparrow) has 2,0 hp with "Rheinmetall"-Engine, with "Simson"-Engine 2,3 hp .

Do you have the right carburator for your SR 2E ? wink.gif


--------------------
Alexander der Grosse; grüsst aus Kolkwitz

Fahrzeuge:
SR 4-3 "Sperber" Bj '69
SR 4-1 "Spatz" Bj. '76
SR 4-2/1 "Star" Bj. '74
SR 4-4 "Habicht" Bj. '73
KR 51/1 (H) "Schwalbe Bj. '78
... und es kommen noch mehr ...
PME-Mail
Top
Tomarse
Geschrieben am: 16.10.2011, 01:08
Zitat


Mitglied
**

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 56
Mitgliedsnummer.: 4923
Mitglied seit: 11.10.2011



I have an SR2E?! ohmy.gif Great! Though I thought they were made from about 1960 onwards. _uhm.gif

The carb is an NKJ123-4. It also has 6/1 written on it. Is this correct?

I'd love to make it look like this:
user posted image


--------------------
PME-MailWebseite
Top
NorbertE
Geschrieben am: 16.10.2011, 10:13
Zitat


Advanced Member
***

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 14959
Mitgliedsnummer.: 211
Mitglied seit: 05.02.2006



We have here the user "BlueKr50". He can bring your motor parts to a finsish like the pic.
The carb NKJ 123 is the right one for your engine Rh50 II. The Number 123 say 12mm of airhole through and the 3 ist the Number of series. Its standard.

It is possibil to do anything inside of the little engine. Than it works (with a bit of more power) also with a carb 134 (13mm airhole). Always 50ccm!! The compression is higher, more fuel (air/benzin) gos inside and so on... wink.gif

If you would know the correct date of building, we must know the framenumber. Also the enginenumber. The framenumber is on typplate and on rightside underneath the saddle on frame on top.
The motornumber is on leftside the motor on top in near the left pedalarm.

You can also have a look a the list of SR1/2/2E from the user.

https://www.ddrmoped.de/forum/index.php?showtopic=9856

(click on the link at the end of statement and open the excelfile). Search a number in near your framenumber and you can find your date of production.

It is a good idea, your SR keep in original style. The mecanical upgrade is expensive enough... wink.gif

edit: Bevor you buy anything of spareparts, ask here!!! The reason why is: not all of spareparts are working well. Anything of this are chinese "Schrott". laugh.gif


--------------------
Wenn die Sonne der Kultur tief steht, werfen auch Zwerge lange Schatten.
Karl Kraus
PME-Mail
Top
Tomarse
Geschrieben am: 16.10.2011, 12:37
Zitat


Mitglied
**

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 56
Mitgliedsnummer.: 4923
Mitglied seit: 11.10.2011



Thanks, here's photos of the numbers:
user posted image

user posted image

user posted image

When I bought the bike, I negoitiated into the deal that it would come with a letter from "The Vintage Motor Cycle Club" to prove it's date of manufacture. This is needed as part of the registration process here. The letter states it's a 1958 as does the plate on the frame. This looks to be correct in your spreadsheet too. thumbsup.gif

Would the different numbers suggest that the engine is not the original one? Unless of course there were 10474 Simsons that didn't have an engine! laugh.gif


--------------------
PME-MailWebseite
Top
domdey
Geschrieben am: 16.10.2011, 13:06
Zitat


Advanced Member
***

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 12028
Mitgliedsnummer.: 392
Mitglied seit: 25.11.2006



Oh, oh . You've still got a SR 2 . But it has the new front fork of the SR 2E . hmm.gif
In 1958 was the SR 2, not yet SR 2E ! _uhm.gif hmm.gif
SR 2E cames since 1960 ! hmm.gif


--------------------
Alexander der Grosse; grüsst aus Kolkwitz

Fahrzeuge:
SR 4-3 "Sperber" Bj '69
SR 4-1 "Spatz" Bj. '76
SR 4-2/1 "Star" Bj. '74
SR 4-4 "Habicht" Bj. '73
KR 51/1 (H) "Schwalbe Bj. '78
... und es kommen noch mehr ...
PME-Mail
Top
Skipper
Geschrieben am: 16.10.2011, 13:12
Zitat


Advanced Member
***

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 195
Mitgliedsnummer.: 4884
Mitglied seit: 27.09.2011



You have an SR2 -> its engraved in the small black Plate unter your seat (your last pic)

hagen


--------------------
Gruß Hagen

KR51/1 - Schwalbe (BJ. 1974): Scheunenfund, Alltagsgefährt
S51/1 12Volt (BJ 1990): Touren-Möp
SR2E (BJ 1962): Stallfund, Winterprojekt
SR 4-2/2 - Star (BJ 1974): zerlegt, auf der Suche nach Fehlteilen
SR 4-3 - Sperber (BJ 1969): zerlegt
S50 B1 (BJ 1976): zerlegt

“form follows function"
PME-Mail
Top
NorbertE
Geschrieben am: 16.10.2011, 17:46
Zitat


Advanced Member
***

Gruppe: Mitglieder
Beiträge: 14959
Mitgliedsnummer.: 211
Mitglied seit: 05.02.2006



Its 58 and the engine is the original! thumbsup.gif Its absolutly normal, we have a diffrent between frame- and motornumber. Round about is this the factor 1,03.
Alex, I think, the front fork (and any other parts) are spare parts a little bit later. An accident or so... hmm.gif
Its normally and often seen. Look at the diffrent colors.
Also this engine can been upgrad to (50ccm!!) more power. Its a little bit a diffrent, what you need: topspeed or power in low rotation. Together is not possibil. laugh.gif
My intension is always "power" because you can work with diffrent sprokets (Ha, I have a new word in fuckin english laugh.gif ) Without power you can`t go well on hills and you get also nothing of speed. Without power your are always a sleeper.... laugh.gif


--------------------
Wenn die Sonne der Kultur tief steht, werfen auch Zwerge lange Schatten.
Karl Kraus
PME-Mail
Top
Thema wird von 0 Benutzer(n) gelesen (0 Gäste und 0 Anonyme Benutzer)
0 Mitglieder:

Themen OptionenSeiten: (9) 1 2 [3] 4 5 ... Letzte » AntwortenNeues ThemaUmfrage

 





zur DDRMoped.de Startseite
Folge uns auf Facebook
Folge uns auf Twitter